فرصتی برای پرنده شدن

سروده ها و نگاشته های یدالله گودرزی

فرصتی برای پرنده شدن

سروده ها و نگاشته های یدالله گودرزی

* آنک ها *


۲۱ دی ۱۳۹۰

پیشنهاد نامگذاری شعر کوتاه به نام “آنک ” مورد استقبال فراوانی –چه در فضای مجازی وچه درمطبوعات¬- قرار گرفت ودر سایتها و وبلاگهای مختلفی بازتاب یافت. این نشانگر توجهی است که عموم مردم واهل ادب به شعر به ویژه شعر کوتاه دارند.چند نمونه از آنک هایم را که این طرف و آن طرف بسیار نقل شده و گوشی به گوشی در قالب پیامک چرخیده اند تقدیم می کنم اگرچه در مواردی دیده شده که کسانی سعی کرده اند از این آنک ها ، ادیبانه سرقت کنند!از این رو چون اصولا من زیاد به دنیای مجازی اعتماد ندارم، نخست این شعرها را در نشریات نشر داده ام سپس به فضای نت آورده ام که اگر سرقتی ادبی روی داد بتوان آن را اثبات کرد!
پیروزمندی پیوسته اتان آرزوی من است
۱

تا که می رسی به ایستگاه زندگی

مرگ

این قطار ناگزیر

با سه سوت می رسد!

۲

تو رفتی

و پس از تو

آفتابگردان ها

سرگردان شدند!

۳

تا استکانی چای بریزم

شب

در لیوانم رسوب کرده است!

۴

بهار به احترام تابستان

از جای برمی خیزد

اگر چه تابستان

همیشه سایه بهار را

با «تیر» می زند

۵

از ماضی ها و مضارع ها خسته ام

بنشین

دلم برای یک حال ساده تنگ است!

۶

یک حرف ، فاصله

تنها فقط همین

یک حرف فاصله

از سرگذشت تو

تا درگذشت تو!

۷

راستی!

ای معلم قدیمی کلاس ما بگو

روزهای خوب کودکی

مال کیست

روزهای خوب نمره های بیست؟!

۸

شاید جهان بهتری

در انتظارم باشد

یک بار دیگر

مادر

مرا دنیا بیاور!

۹

قلک بغض هایم را

کنار تو می شکنم

این است همه پس اندازهای من!

۱۰

روی بلندترین برج

منقار لک لکی

چلوار ِ سپید ابر را

قیچی می کند!

۱۱

در انتهای افق

آنجا که زمین به آسمان می رسد

به هم می رسیم

برعکس جبر ِ ریاضی

ما آن دو خط موازی

۱۲

در آخرین وداع

گلبرگ های بوسه پرپر

روی نیمکت غروب!
۱۳

از ماضی ها و مضارع ها خسته ام

بنشین !

دلم برای یک حال ساده تنگ است !

(یدالله گودرزی)

http://www.iricap.com/magentry.asp?id=7575

http://www.ettelaat.com/new/index.asp?fname=2010\01\01-26\11-26-15.htm&storytitle/=یدالله

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.