فرصتی برای پرنده شدن

سروده ها و نگاشته های یدالله گودرزی

فرصتی برای پرنده شدن

سروده ها و نگاشته های یدالله گودرزی

سلام مثل گلی سرخ ، برلبانِ من است!

۱۰ فروردین ۱۳۹۳

سلام بهارتان فرخنده

دوغزل از تازه ترین سروده هایم تقدیم شما


سلام مثل گلی سرخ

همیشه روی تو خورشیدِ آسمانِ من است

سلام مثل گلی سرخ ، برلبانِ من است!

دوباره صبح، دوباره هوای جنگلِ سبز

فضای باغ نگاهِ تو میزبانِ من است

جهان چو قهوه ی تلخی نشسته درکامم

وطعمِ نامِ تو چون قند در دهانِ من است!

همیشه راه محال ازخیال می گذرد

شعاع روشن مهتاب نردبانِ من است!

تمام روز سفرمی کنم به مقصدِ شب

ردیفِ قافیه و واژه کاروانِ من است

وماه مثل پلنگی گرسنه و زخمی

به روی سخت ترین قله دیده بانِ من است…!

*یداللَّه گودرزى(شهاب)

ای یار!

غزل مثل تو رنگین است ای یار

عسل مثل تو شیرین است ای یار!

مرا از راهِ دینداری به در برد

عجب چشمِ تو بی دین است ای یار!

نگاهِ تو صراطِ مستقیم است

و دینِ عاشقان این است ای یار!

ندارد طاقتِ روی تو دیدن

سَرِ آیینه پایین است ای یار!

کنارِ خیمه ی امنِ نگاهت

بساطِ عیش تامین است ای یار

خدا عشقِ تورا ازما نگیرد

زبانم مرغِ آمین است ای یار!

لّری می گویم و ساده که بی تو

دلِ من تا ابد خین است ای یار!!

*یداللَّه گودرزى(شهاب)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.