فرصتی برای پرنده شدن

سروده ها و نگاشته های یدالله گودرزی

فرصتی برای پرنده شدن

سروده ها و نگاشته های یدالله گودرزی

ای بهار!

بدون شرح!ایام را مبارک باد از شما. مبارک شمایید. ایام می‌آید تا به شما مبارک شود.
(شمس تبریزی)

ای بهار

ای بهار!
ای بهاربی قرار!
ای شکفته در تمام لحظه های پر غبار!
سر به راه مقدم شکوهمند تو
دستهای پینه دار
چشمهای پر فروغ انتظار
جا مه ها ی وصله دار
ای بهار!
سربزن به آبشار
سر بزن به کوهسار
سربزن به شاخه های خشک بی شمار
در میان این همه نگاه منتظر
یک جهان جوانه ونسیم وگل بیار!

*یدالله گودرزی

آنک ها
۱
جنگ در تمام زبانها
سه حرف است
بُرنده و قاطع و ویرانگر
ج ن گ
ح ر ب
W A R!
2
وقتی که عشق
تصویری از لطافت دریا نیست
پس چاره چیست یاران ؟
باران !
۳
راستی !
اگر دیوارها نبودند
پنجره ها کجا می روییدند ؟!
۴
تواولین روز بهاران
من آخرین روزم
از اسفند
من با توام نزدیک نزدیک
تو
اندازه ی یک سال از من دور !
۵
گرچه مثل یک گلادیاتورم
در مصاف عشق تو
هنوز هم آماتورم!
۶
مداد رنگی ها صف می کشند
به طمع صفحه ای سپید
اما خود نویس نشت می کند
و همه چیز سیاه می شود!
۷
ساعت شنی را
برعکس کن!
می خواهم دوباره زندگی کنم!
۸
تو تنها می توانی
به یک زبان سخن بگویی
اما من می توانم
به همه زبان های دنیا سکوت کنم !

*یدالله گودرزی

موخره:
عیدتان مبارک، بهارتان سرشار واین آنک تازه
تقدیم به شما بهاری دلان که بهار جان وجهانید:
ترانه ها جاری
جوانه ها بیدار
پرنده ها خوشحال
سرودها سرشار ،
میانِ خلوت این لحظه های پُرطراوت وشاد
بهار مثل گلی تازه
در دلت شکوفا باد !

*یدالله گودرزی (۲۶/۱۲/۱۳۹۰) 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.